· This website is designed by rosanayaris, Maria Tamarit, Joaquín Artime, Alejandro Ocaña, Jose Juan Martínez, Raúl León, Sara Fabris, Alejandro Granero, Sofía Stivani, Olga Martí, Luis Lisbona, Carmen Dash, during our first workshop about our online representation titled: you can now check if your screen is dirty, a de-professionalized and collectivized process in order to discover our own relational and comunicational channels ·
ESPAÑOL
























You can now check if your screen is dirty 

            took place during the MMM* Fest



Aunque encontramos momentos de total libertad a la hora de presentar nuestros trabajos e ideas como artistas, existe un problema, tenemos la tendencia a usar formas y formatos estandarizados / normalizados, con el propósito de asegurar que nuestra presencia e ideas vayan a tener más reconocimiento. Como consecuencia, no somos capaces de descubrir nuestros propios canales de relación y de comunicación.











1. Un artista sin página web es un (problema) caso raro



Increasingly, to make art is to know how to frame it. Of course, accounts of process abound, and with them a long history of resisting this trend - but when it comes down to it, when the grant needs to be written, or the performance dossier needs to be read, or the article needs to be written so that the next exhibition can take place, it is the archive one turnes to, and beyond the archive of the work itself, the cv. An artist without a website is a rare occurrence.

























¿cuáles son los límites de lo que debe ser
una
 exposición si es que los hay?



Hans Ulrich Obrist afirma que siempre ha tenido claro que <una exposición que no produce catálogo no existe>.





2. Play our implication out





The virtual is real,
,but unrealized.


remember.











3.Who are we artists for?


          · Venice Biennale’s audience in front of a migrant shipwerck







                                            the record company refused to have a group on their label called the mothers ·






4. Herramientas de profesionalización de artistas

Autoconciencia por el movimiento

Con el fin de satisfacer todas las necesidades de la sociedad, como individuo lo que interesa es ser aceptado, como miembro valioso, con una posición en la sociedad...

︎︎︎︎︎ 
An entire generation of art historians will grow up thinking that shows are the primary way to understand an artist and catalogues are central to this understanding. Catalogues are nothing - a predigested taste, a snapshot, maybe of what the artist or someone else had to say about a body of work at a certain time.






5. caso práctico: nuestra web rosanayaris.com


·
Buscar estrategias y herramientas compartidas, abiertas, ejemplos para copiar, ejemplos para evitar.




(16/10/19)

  • interested in how things function not in the way things objectively happen, but as someone that can understand something only if they create it themselfs.
  • que nos hagan los textos. sensación de fb.
  • entrada de wikipedia.
  • una web entera para cada pieza y luego ir con hipervínculos a las siguientes.
  • gif - vídeo en blanco.
  • que la página se haga visible una vez al mes cuando la luna se alinee con júpiter.
  • experiencias sonidos o textos, que se parezcan a las piezas para que se puedan experimentar.
  • dar páginas web de otras personas.
  • web como hoja de instrucciones.
  • que este taller sea la página web (publicado: 04/20)
  • construirla a partir de algoritmos…
  • hacer un listado de todos los artistas que no tienen página web.
  • lista de instrucciones cómo ser nuestra amiga para conocer nuestra obra.
  • hacer otro taller para decidirlo.
  • lista de filtros en el google (para poder excluir los que no somos nosotros).




























· Image inventory *2 (left to right): support the strike and cook for yourself, don`t be a jerk; better MTA or better people; Turner prize for all; Vacating at the Biennial (from left: Tiravanija, Eliasson, Rehberger, Jens Hoffmann, Rist & Cattelan Photo by Vanessa Beecroft) *4: premi Miquel Casablancas Sant Andreu Contemporani ·